Täällä taas! :)

Tänään olen ollut tehokas! Leivoin vaaleaa leipää ja olen seuraillut tuota "Tööttistä" joka touhuaa häkissään leluillaan ja lentämään päästessään käyttää mun päätä laskeutumisalustana. :D

Olen aloittanut myös nyt vihdoin ja viimein revontulihuivin teon. Ohjehan on Ullasta ja aloin sitä jopa ymmärtää kun luin ohjeen ihan ajatuksen kanssa. Silti epäilyttää että noinkohan tuosta tulee sellainen kuin kuuluu. Ainakaan vielä se ei siltä näytä, tosin enpä ole paljoa vielä neulonutkaan. Lankana minulla on Viron villaa, jonka äidin avustuksella purin vyyhdeltä palloksi. Lanka on ihan eri väristä luonnossa kuin tuossa kuvassa. Valot ja kamera vääristävät värejä todella paljon. Väri vaihtelee lähes mustasta melkein kirkkaan punaiseen.

Tässäpä siis kuva tuosta aloituksesta. Toivottavasti onnistuu kerralla ilman purkamista. Menen muuten tuon kanssa ihan sekaisin. Puikkoina mulla on ebenpuiset 80 cm pyöröt ja puikkokoko on 4 koska mun käsiala on luonnostaan löysähköä.

 

Tässä sitten vielä kuvaa tämän päivän tuotoksesta eli tuosta leivästä. Käytin siihen kaurahiutaleita, hiivaleipäjauhoja ja vehnäjauhoja. Seuraavan kerran pitää tehdä taas ruisleipää. Ekaa kertaa kokeilin tuota vaaleanleivän ohjetta ja hyvää tuli. Suurin syy kokeiluun lienee ollut uusi leipävuoka, jota oli pakko saada kokeilla! Alan tästä eteenpäin tehdä kaikki vaaleat leivät vuoassa! Paljon näppärämmässä muodossa saa vuoasta leipää kuin tekemällä normaaleja limppuja.

Tässäpä tätä, vuokaleipä ja limppu. Hurjan ruokaisaa!

 

Ja vielä vuokaleipää sisältä :)

Mukavaa sunnuntaita kaikille! Ja muistakaahan että se kommentointikin on sallittua ja jopa suotavaa ;)