Uusi suru on saapunut....

En vielä ole Emmankaan kuolemasta toipunut kun uusi jo pakotti itsensä meille... Neitokakadu Amanda sairastui 2 päivää sitten vakavasti. Lääkäriin pääsimme vasta tänään. Eläinlääkäri löysi sairauden syyn ja sai sen poistettua (juuttunut suunnaatoman suuri muna), mutta lintu ei näytä toipuvan. On todella kipeä eikä jaksa reagoida oikein mihinkään. Nukutuksestakaan ei tunnu kunnolla toipuvan. Eläinlääkäri epäilikin, että tuo epänormaali muna on voinut repiä munanjohtimen tai synnytyskanavan, eikä sitä vikaa enää pysty hoitamaan vaan lintu tulee kuolemaan... Toivomme kuitenkin parasta edelleen, vaikka toivoa ei juuri enää ole. On suorainen ihme, jos Amanda selviää huomisaamuun...

En tiedä kuinka pitkään mun pitää vielä jaksaa... Mitä seuraavaksi ? Mitä teen väärin, että kaikki mun rakkaat viedään ? Moni on sanonut et ne on "vaan eläimiä", mutta mulle ne on lapsia ja kaikkein rakkaimpia.... Sattuu, kun vähätellään eläimen arvoa...

Olen minä kuitenkin saanut tämän surun keskellä jotain valmiiksikin. Voisi varmaan sanoa terapialapasiksi.

Ostin siis marjapuuron väristä Novitan Huopasta ja päätin ennakkoluuloista huolimatta koettaa huovutettuja lapasia. Värkkäsin naisten ohjeen mukaan ensin lapasen. Moni kysyi, että olenko varmasti lukenu ohjeen oikein kun lapaset ovat kokoa ääretön ?! :D Tässä vielä niistä ihmeistä kuva ! Verrokkina minun käteni, kokoa pienen naisen käsi ja pitkät sormet....

 

Ja sitten perään lopputulos. Huovutin siis 40 asteen kirjopesussa kahden kylpypyyhkeen kanssa. Lapasten sisään harsin kiinni muovipussit, etteivät huovu umpeen. Pussit irtosivat pesussa, mutta onneksi eivät huopuneet kiinni. Mä en joko osaa harsia tarpeeksi hyvin tai sit mulla on tehokas pesukone ! :D

On muuten aivan järkyttävä työ saada noista lapasista sopivat ! Koneesta tullessaan olivat 2 pesäpallon kokoista myttyä. Vaadittiin miehen voimat repimään nuo minun käsiini sopiviksi. Ei olisi ollut minun voimilla toivoakaan saada noita tuohon tilaan. Saisivat vieläkin olla aavistuksen pidemmät kämmenosasta, mutta ovat sopivat noinkin kunhan lyhentää ensin nämä kesälomakynnet pois !

Sitten vielä viimeiset kuvat.... Kiinasta saa kummallisia asioita ! :) Nämä tilasin kokeeksi, ja varsinkin kun olen kananmunien ystävä. Kyseessä siis kananmunamuotit, joilla muotoillaan keitetyistä kananmunista mitä mielenkiintoisimpia otuksia ! :D

Tässäpä nämä uusimmat. Käyn vielä vilkaisemassa pientä Amandaa ja pistän kädet kyynärpäitä myöten ristiin, että aamulla näkisin edelleen elävän linnun.....