Minäpä ahkeroin eilen illalla PIMEÄSSÄ telkkaria katsoessani! Pimeässä siksi, että Caro lintunen asustaa olohuoneessa ja linnun uniaika alkaa klo 21, jolloin valot on sammutettava, että toinen saa nukkua. TV sitä ei näköjään häiritse, joten sitä voi kuitenkin katsoa. Otsalamppu olisi ollut näppärä, mutta yllättäen siitä luonnollisesti oli patterit finaalissa.

Tein siis Jacques Cousteau-pipon! Ihastuin malliin, kun siihen netissä törmäsin ja päätin kokeilla! Minun päähäni kun on todella vaikea löytää kunnolla istuvaa pipoa niin päätin tätä kokeilla.

Tässä tarkemmat speksit:

Lanka: Novita 7 veljestä, farkunsininen (sopiva jämäkerä tuolta varastoista)

Puikot: ohjeesta poiketen, 3,5 mm eebenpuiset sukkapuikot, koska pyöröjä en omista

Kulutus: huimat 62g

Malli: Jacques Cousteau pipo

Koko: Mun pieneen päähän sopiva   

 

 

 

 Tässä näkyy kavennukset, kuva hiukan valottunut... 

 

 

 Epätarkempi kuva vähemmällä salamalla....

 

 

  Sivuotos.... Mulla on oudon muotoinen pää....

  

Ja valoisampi versio edellisestä. Sieltä pilkistää myös mun uusi hiusten väri.

Hiukan pelkäsin tätä neuloessani, että pipon päälaesta tulisi suippo, mutta päähän vetäistyäni se asettuu ihan tasaisesti päätä myöden ja pysyy mainiosti päässä!

 

 

Ohjetta löysin onneksi myös muunneltuna tuolle 7 veikalle, jolloin minun pipooni tuli 100s ja korkeutta ennen kavennuksia 18cm. Seuraavasta saan tehdä pidemmän, jos lahjaksi neulon. Lahjansaaja tuskin on yhtä pienipäinen kuin minä.

 

Ja totesinpa senkin, että ihan hyvä kun neuloin sukkapuikoilla (25s / puikko), koska silloin kavennukset oli mielestäni helpommat ajoittaa oikeisiin paikkoihin eikä puikkoja tarvinnut vaihtaa loppuvaiheessa! Illalla siis tein tuon suoran osuuden ja tänään aamulla kavennukset ja päättelyt! Ihanan nopea ja helppo neuloa! Suurkiitos ohjeen tekijälle! Tätä tullaan käyttämään ja paljon

 

Nyt takaisin remontin pariin! Päivän rentoutumiset oli sitten siinä! 

Ja voin kertoa, rakkaat blogin lukijat, että juuri tällä hetkellä vihaan tätä vuodatus.netiä niin paljon, että heikompia hirvittää! Arvatkaa paljonko meni aikaa tämän tekstin muokkaamiseen? Reilu TUNTI! Eikä edelleenkään tämä näy sellaisena kuin olen sen määritellyt! Vuodatus näyttää muokkaavan fonttikokoja, rivivälejä ja värejä ihan mielivaltaisesti! Jos tämä jatkuu vielä pitkään, niin muuttuu mun blogi jollekin toiselle tarjoajalle!